Eliene: Aan het einde van het jaar bedacht ik me ineens dat ik nog een breukband van de verzekering vergoed krijg. Helemaal vergeten!
Eindejaarsdruk
Aan 1 band per jaar heb ik niet genoeg, denk alleen al aan een hete zomer of een lekkage. Onmogelijk! Hierom heb ik ook elk jaar breukbanden uit eigen portemonnee aangeschaft (en ingediend bij de belasting), waardoor ik dit jaar eigenlijk helemaal niet meer aan mijn verzekering heb gedacht. Zonde als ik daar geen gebruik van maak, ze zijn best prijzig! En een Wajong is al geen vetpot..
Snel versus live
Ik bestel altijd lekker snel via de app van de leverancier van mijn stomamateriaal, ook een breukband. Maar later die dag zag ik dat ik een belletje had gemist, er was iets ingesproken op mijn voicemail. Of ik terug wilde bellen en me dan wil laten doorverbinden met de afdeling breukbanden.
Drukte verdringen
Oké, gaan we doen! Geen idee wat ze willen bespreken? Steeds als ik bel, is de wachttijd erg lang, 'meer dan 10 minuten' zegt het bandje. Jeetje, wat lang! Maar hoe lang precies is meer dan 10 minuten? Daar heb ik nu geen tijd voor, en ook geen zin in.
Aandrang
Maar uiteindelijk begint de tijd te dringen, het nieuwe jaar komt er alweer aan. En dus moet ik even doorzetten!
Handsfree in stilte
Ik bel terwijl ik thuis ben. Ik heb mijn oortje ingedaan zodat ik mijn handen vrij heb. Meer dan 10 minuten, we zijn er klaar voor! Zonder wachtmuziekje, dat is dan wel weer een gemis. Als je zo lang moet wachten is dat toch wel het minste dat ze kunnen doen om het leed te verzachten, haha. Een bandje met een preciezere wachttijd of hoeveel wachtenden voor je, zou effectiever zijn.
Daarna wordt het tricky
Ik merk dat ik die eerste 10 minuten nog met andere dingen bezig ben. Je bent nog ‘vrij’ en durft van alles. Praten, eten, op m'n mobiel dingen doen. Daarna wordt het tricky, want wat is ‘meer dan’ 10 minuten? Hoeveel meer is dat?
Om te snijden
Over de grens van 10 minuten heen wordt het spannend. Ik durf niet meer te eten, te praten of naar het toilet te gaan. Zul je altijd zien, ben je net je zakje aan het legen, wordt er aan de andere kant opgenomen. Ik fluister en wacht af. Eigenlijk houden ze je in hun greep, zodra ze opnemen moet je paraat staan! Je hebt ze nodig, dus blijf je aan de lijn.
Wij zullen volharden
En oef, ik moet er eigenlijk vandoor. Maar om nu de telefoon neer te leggen, op meer dan een kwartier, dat is zonde. Nu moet ik maar doorzetten ook. Op 18 minuten gebeurt er iets! Ik word doorverbonden met de afdeling verpleegkundigen, zegt een bandje. En zodra dit is gebeurd, krijg ik een volgend bandje met de opbeurende tekst: ‘Het is erg druk, we verbinden je zo snel mogelijk door’.
Doorbraak
Na een half uur en welgeteld dertig seconden, krijg ik ein-de-lijk iemand aan de lijn! Die mompelend zegt: ‘Ach jee, hebben ze je verkeerd doorverbonden?' Ik zeg dat ik nog niemand aan de lijn heb gehad.
Verlossing
Ze verbindt me door met de afdeling breukbanden. Ik krijg direct iemand aan de lijn. Geen bandje! Want tja, deze lijn is niet zo drukbezocht. Maar wat is nu de vraag waar ik al een ruim een half uur op wacht? ‘Ja mevrouw, u heeft voor het laatst een breukband besteld in 2021. En omdat u een jaartje heeft overgeslagen, zijn we benieuwd of de band nog goed zit?
Perplex
Goed zit?!? Vraagt ze nu echt of de band nog goed zit?!? Was dat de vraag waar ik zo lang op wachtte? Kan dat niet via een andere weg, een SMS, app, mail of binnen het systeem? Binnen een minuut of 3 ben ik al klaar. 3 minuten! Zo snel kan het dus gaan. Voor mijn gevoel was de breukband nog sneller binnen dan het telefoongesprek duurde #lol